Akademia Integralnej i Twórczej Psychologii ma już ponad rok! Powstała dla tych, którzy aby poznać psychikę drugiego człowieka, chcą zdobyć na jej temat nie tylko wiedzę książkową, ale też chcą wniknąć w duszę człowieka.
👉🏼 W jaki sposób nauczamy? Nauczamy poprzez twórczość i matematykę, która jest najbardziej obiektywnym diagnostykiem.
Ostatnio pracowaliśmy nad tym, jak postrzegamy głos naszej Duszy, jakie informacje może wynieść z nieświadomości.
👉🏼 Prace – Temat: „Mój Głos”
Praca 1
Głos Duszy, który dobiega z głębin nieświadomości i wydobywa na powierzchnię naszą wewnętrzną siłę. Głos ten ujawnia stan danej osoby i jej wewnętrzne archetypowe wsparcie. Głos brzmi jak głos Matki, która tworzy Nową Przestrzeń Kosmiczną, gotową słuchać swoich dzieci i pomagać im. Planety są ekspansją świadomości i interakcji. Planety są ekspansją świadomości i interakcji. Do tego obrazu Głosu można dopasować kilka: i Lakshmi, i Kali, i Obraz Wielkiej Kobiecości. Łącząc się ze zmianami zachodzącymi w zbiorowej nieświadomości, możemy powiedzieć, że nasz student jest gotowy wejść w Nową Erę, która przyniesie rozkwit różnych form Kobiecości. Nawet nie sądziłam, że można w ten sposób przedstawić głos.
Praca 2
„
Mój głos jest głosem, który zawsze wszystko wyjaśni. Możesz zawrzeć ze mną na kompromis, a ja zawsze wysłucham cię” – to głos Nauczyciela, który chce zrozumieć swoje dzieci, ich rodziców i uczestniczyć w procesie transformacji. To glos przyszłego terapeuty, który jest gotowy dać wyjaśnienia każdemu, kto poprosi o pomoc. Mnogość elementów, hojność spływająca niczym strumień Jowisza. Ciekawe było poczuć i zdiagnozować tę pracę, którą można również określić mianem pracy Merkuriańskiej – to nauczyciel, który jest zdolny do werbalnej magii, która potrafi nasycić uczniów pozytywną energią, aby wzbudzić zainteresowanie tematem. Wejście jest tylko jedno – poprzez zrozumienie Duszy, nastawienia świadomości i nieświadomości. Niesamowite poczucie własnej wartości, wzrost świadomości ciała.
Praca 3
Mogę być różna: czasem silna, czasem mądra”… Wspaniały opis głosu, umiejętność patrzenia na niego z różnych stron, odczuwania go i świadomego kontrolowania. Na tym rysunku jest miejsce na wszystko, co ważne i niezbędne. A co najważniejsze, gdy zrozumiemy znaczenie tego, co robimy, będziemy mogli stawiać przed sobą bardziej świadome cele. Psychologia akademicka ma własne koncepcje, istnieje wiele skonstruowanych teorii, ale w rzeczywistości wszystko może działać inaczej, dlatego w szkole łączymy praktykę z psychologią i matematyką, jako narzędzie diagnostyczne. Ten „merkuriański” obraz pokazuje, że wewnętrzny głos może brzmieć inaczej i jeśli autor rysunku przyjmie pozycję Maga, będzie w stanie kontrolować siebie, a bez praktyki nie da się zostać Magiem. Umiejętność panowania nad sobą – w tym obrazie Głosu widoczna jest gra Archetypów.
Praca 4
Moje małe dziecko „krzyczy”. Musi zostać wysłuchane. To obraz wewnętrznego pojednania życia ze strukturą przypominającą małe, wewnętrzne dziecko. Czasem doznania są tak silne, że trudno je wyrazić słowami, lepiej uczynić z nich strumień, a strumień z Ust Dzieciątka staje się boską przemianą. Co kryje się za krzykiem? Cisza, która staje się nieodłączną częścią wewnętrznej sztuki tworzenia samego siebie. Zatem małe, wewnętrzne dziecko, po przejściu transformacji, poprzez głośny krzyk, udaje się do Ciszy, która niesie w sobie mądrość. Ważne jest, aby każdy człowiek przekazał światu to, co jest w jego wnętrzu. Dzieci mogą doznać traum nie tylko poprzez kary cielesne, ale także przez inny głos, intonację, a nawet trudne i nieodpowiednie wyjaśnienia tematów, na które nie są gotowe. Z powodu głosu możemy doświadczyć naszej wewnętrznej histerii. Ważne jest, aby we wszystkim zachować równowagę, np. ludzie sztuki przychodzą, aby zaczerpnąć coś racjonalnego z psychologii, a matematycy, inżynierowie, ludzie logiki przychodzą i ujawniają się jako artyści. Małe, wewnętrzne dziecko zaczyna samodzielnie budować własne punkty oparcia, które nigdy go nie zawiodą.
Praca 5
To piękny wokalny ornament, który chce dostroić się do przyjaźni, kompromisu, pogodzenia się i zamknięcia tego, co wciąż niewypowiedziane.. Obraz ten jest niepodzielny, zintegrowany, pragnący zamknąć wszystkie konflikty „miłością”, którą można odczuć, wyczuć, która jest szczera. Stare musi zostać zapomniane, tamta epoka nie ma już znaczenia, ale wciąż próbuje wpływać na te głosy, które odbijają się echem, wciąż są uczucia, którym trzeba dać miejsce. W tej pracy mamy do czynienia ze złożonym dialogiem: ktoś próbuje dominować, ktoś chce integracji, ale jakaś siła powstrzymuje, konserwuje, a nawet ogrzewa.
Świetne prace studentów, którzy uczą się poprzez obrazy i odczucia czytać siebie i innych ludzi.
W naszych laboratoryjnych zajęciach można spotkać się z wieloma nietypowymi sytuacjami, scenariuszami z głębin mitu, z synchronizacją.
Życzę moim uczniom rozwoju! Wykonaliśmy już dużo pracy, jeszcze więcej przed nami, ale my nie boimy się pracy! Przechodzimy od rzeczy prostych do złożonych.
📚 Zapraszam chętnych do naszej Akademii Integralnej i Twórczej Psychologii, jedynej takiej w Polsce! Możesz rozpocząć naukę w każdej chwili, niezależnie od tego, że inni już są studentami naszej Akademii. Mamy dla Ciebie mnóstwo ciekawych materiałów, książki, karty metaforyczne (autorstwa Emmy Lange), zajęcia praktyczne, spotkania, amplifikacje.